Pages

12/09/2012

Sarang Burung layang-layang dan khasiatnya






Khasiat sarang burung layang-layang

Sejak dulu lagi, khasiat sarang-sarang burung layang-layang atau walet didapati mempunyai dua nilai pemakanan tinggi yang sangat unik dan aktif iaitu faktor stimulasi mikrogenik. Kedua-dua faktor itu membantu merangsang sel dan penghasilan semula struktur sel badan, serta dikatakan menjadi punca utama penghasilan kulit yang muda, lembut, licin dan halus.

Selain membantu membekalkan kecantikan pada kulit, sarang burung itu juga membuktikan ia sangat berkhasiat kerana mengandungi bahan yang boleh memberikan tenaga dan pemulihan dalaman.

Penyelidikan saintifik moden mendapati ia mengandungi mineral kepekatan tinggi, protein aktif serta protein gelatin, sekali gus menjadikan ia produk kesihatan semula jadi yang tulen sekali gus bagus untuk semua peringkat usia.

Pengambilan sarang burung dalam jangka panjang adalah ketahanan terbaik terhadap penuaan, manakala unsur protein aktif dalam sarang burung turut merangsang pembesaran sel dalam sistem imunisasi, lantas menguatkan imuniti badan dalam melawan penyakit.
Menurut kajian yang dijalankan , sarang burung layang-layang juga sangat berkhasiat kerana mengandungi bahan yang boleh memberikan tenaga dan pemulihan dalaman, khasnya membantu melancarkan sistem aliran darah agar bergerak dengan lebih lancar. Kajian masyarakat Cina di Beijing mendapati ianya juga merupakan agen pemutihan kulit dan juga baik untuk kesihatan mata. Bagi penghidap asthma, ia juga dikatakan agen terbaik memulihkan sistem pernafasan dan memperkuatkan paru-paru.

Sarang burung juga sesuai bagi wanita hamil kerana ia memberi faedah kepada ibu dan bayi. Ini amat jelas berikutan bayi yang dilahirkan akan memiliki kulit yang sangat cerah lagi halus, serta fungsi badan lebih kuat berbanding bayi lain dan ibu juga pulih lebih cepat selepas melahirkan.

Secara lazimnya, manfaat sarang burung itu boleh dinikmati melalui hidangan yang disediakan, bergantung kepada cita rasa tersendiri untuk menambahkan kenikmatan ketika menjamu. Bagaimanapun ia memerlukan kos yang tinggi untuk setiap pengambilan.

Namun kini, menyedari khasiatnya dan permintaannya semakin tinggi terutama untuk kecantikan, ia boleh didapati dalam bentuk minuman sarang burung yang boleh didapati dengan harga yang murah dan mudah dimiliki oleh semua golongan.
Untuk Maklumat lanjut,Hubungi 019-266 2271.
Atau dapatkannya di http://nurafzalrich.com

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum...nk promote ckit ye.. Sarang Burung Walet / Birdnest..tiada bahan campuran..100% original..proses mggunakan air tasnim gau...khasiat terlalu banyak...harga promosi..1 bekas rm50...berat dlm 1bekas lebih kurg 20gram - 25gram...kuantiti sarang dlm 1bekas adalah 2ketul....hrga paling murah dipasaran rm5/gram.. Berminat boleh call/whatsapp sy zack 0187616617.Atau boleh email sy zackzikry90@gmail.com Terima Kasih admin..:)